понеделник, 9 февруари 2015 г.

Nella favola di Napoli




Събрана енергия от кипящ живот и смесица от 30 различни вкуса сладки
Приказен хаос или кръжащи веспи по най-шарените улици
Карнавал на дървените кукли, танцуващи под омайващите звуци на града
Огромна и месеста пица "Маргарита" с босилек, междупластово с домати
Типичното намигване под мустак на келнера, след поднесената пареща пица
Уханието на естествената романтика, уханието на морето във въздуха

на най-синьото море


Това са синонимите на градът,
който винаги съм търсела,
който никога досега не съм открила,
който ми даде всичко онова, което Рим не можа,
който извика в мен чувства.

Защото никой не може да остане равнодушен пред красотата на един град,
който наистина има душа.

Този град може да пее,
може да разказва приказки,
може да усмихва,
може да рисува замъци в морето,
може да спре времето,
може да бъде сбъднат карнавал,
може да изтанцува толкова Тарантели,
може да надмине всяко очакване,
защото там всичко се случва неочаквано и внезапно.

За секунда можеш да бъдеш въвлечен в куп преживявания и случки,
че дори няма да имаш време да ги преброиш.
Точно в този миг на приказно главозамайване от неразказани легенди,
смесени с музиката на близкия малък акордеон,
точно в този момент можеш да се сблъскаш с река от чувства,
които само този град може да отключи.

И тогава идва усмивката,
усмивката,  която само тази картичка
от нарисувани мечти може да ти донесе,
защото никога не можеш да предвидиш
кога
ще намериш себе си в един град.

Е - и аз не го предвидих,
но се случи.












Няма коментари:

Публикуване на коментар